Geplaatst op: 22 februari 2019

Delen om oergevoel te vermenigvuldigen – Ondernemers pitchen idee

Ondernemers hebben gave ideeën gepitched om het Oergevoel (nog meer) waar te maken tijdens 1e DOETank. Ambitie is om minimaal de top 3 van beste ideeën op het Oerfestival te presenteren.

Na een oproep door het programmabureau hebben maar liefst 32 ondernemers zich direct aangemeld om samen producten, concepten en arrangementen te realiseren. Met als doel dat zij baat hebben bij de branding van het Oergebied en het Oergebied er zelf ook wijzer van wordt. Of te wel, inkomsten genereren voor ondernemers en het natuurgebied.

Inspirator stookt het vuurtje op

Met een ontvangst bij het kampvuur, kregen ondernemers kort een weergave van de doelgroepen die het gebied bezoeken, wat mensen hier willen beleven en welke lifestyle trends er zijn. Daarna inspireerde Stijn van Oss de ondernemers met zijn verhaal. Stijn is Event Architect, bevlogen outdoor specialist, trainer, houtsnijder en skiër. Internationaal is hij o.a. actief voor het Noorse merk Bergans. Met het Noorse begrip ‘Friluftsliv’* wist hij de ondernemers te raken. Stijn zijn verhaal was een mooie introductie voor de pitches van de ondernemers. Elk idee had een link met het laden van het Oergevoel.

Seizoensgericht denken en ontwikkelen

Doel is om minimaal de top 3 van concepten op Oerfestival te presenteren. En te zorgen dat deze de rest van het jaar te beleven zijn. Denken in seizoenen en doelgroepen is de missie. Een aantal ideeën zijn: 

  • Kunstwerk van het OERlogo met natuurlijke materialen
  • Alledaags Geluk route door het hele gebied
  • Popup Flexplek voor trainers/coaches die jeugd en volwassenen trainen
  • Verschillende pop-up concepten zoals een sauna, restaurant, fietsevents
  • Boomhutten camping
  • Biologische kleding
  • Herkenbare ontmoetingsplek aan de rand van het gebied
  • Route met electrische step
  • Safari door het gebied, met wildkamperen

Ook mee DOEN?

We gaan ‘Oerend-hard’ aan de slag met de DOETankers 💪🏼 om deze en andere ideeën te realiseren. Wil je ook mee doen of wil je een idee pitchen? Mail naar communicatie@demaashorst.nl

*Friluftsliv

Het buitenleven zit diep in de volksaard van de Noren gebakken. Het is in Noorwegen een steunpilaar, waaruit vaak een brandend verlangen naar de wildernis naar voren komt. Een collectief heimwee naar the simple life in een super snel gemoderniseerde samenleving waar de meesten twee generaties terug nog op de boerderij leefden.

Reportage van 1e DOETank sessie bij Hartje Groen in Schaijk